عامل تولید و فروش ورمی کمپوست و کرم خاکی (سروش امید مودت)

عامل تولید و فروش ورمی کمپوست و کرم خاکی (سروش امید مودت)

اولین صادرکننده کرم خاکی و کود ورمی کمپوست
عامل تولید و فروش ورمی کمپوست و کرم خاکی (سروش امید مودت)

عامل تولید و فروش ورمی کمپوست و کرم خاکی (سروش امید مودت)

اولین صادرکننده کرم خاکی و کود ورمی کمپوست

کرم خاکی بهترین غذا برای ماهی

از آنجاییکه زندگی شهری خصوصا در پرورش ماهیان زینتی امکان تولید و جمع‌آوری غذای زنده را تاحدی غیر ممکن نموده است لذا استفاده از محصولاتی همچون کپسول‌های کرم خاکی که به رورش بسیار بهداشتی و اصولی تهیه شده برای رفع نیازهای پنهان غذایی از سوی صاحبنظران توصیه می‌شود. ارزش غذایی کرم خاکی به علت بالا بودن مقدار پروتئین آن است که معمولا 45تا 70درصد وزن ماده خشک کرمها را تشکیل می‌دهد.

از ویژگیهای کپسول‌های کرم خاکی ضریب تبدیل بالای آن است بشکلی که مصرف هر یک کیلو از آن مساوی با تولید 800گرم عضله خالص در ماهیان زینتی و غیرزینتی است. کرم خاکی پروتئین قابل جذب فوق‌العاده زیادی نسبت به گوشت سفید و قرمز دارد و از طرفی توان بالایی در حفظ ارزش غذایی نسبت به دیگر انواع گوشت‌ها را حائز است. کرم خاکی یک منبع حیوانی بسیار مناسب بوده که ترکیب اسیدآمینه‌ای آن به همراه قابلیت هضم آسان آن از سوی آبزیان، خواهد توانست جیره مناسبی برای تغذیه آبزیان قرار گیرد. استفاده از کرم خاکی به جای آرد ماهی علاوه بر افزایش درصد رشد و کیفیت گوشت آبزیان، از نظر اقتصادی نیز باصرفه‌تر است. در سال 2002 میلادی میانگین پودر ماهی تولید شده برای استفاده در جیره آبزیان در دنیا شش میلیون تن بوده که این میزان در سال 2003 به 3/5 میلیون تن رسیده است و تغییر روند تولید تا سال 2007 به حدی مشهود و قابل اندازه‌گیری است که کاهش 50 درصدی جایگزینی کرم خاکی را به پودر ماهی در مجلات معتبر را مطرح می‌کنند.
در پرورش ماهیان زینتی و نیز ماهیان پرورشی مانند قزل آلا ملاحظه می‌شود که در نتیجه تغذیه مصنوعی نه تنها مقاومت آنها در برابر بیماری کم شده و قدرت تولید مثل آنها کاهش می‌یابد، بلکه رنگ و شکل ظاهری و مزه گوشت نیز در مقایسه با انواعی که در طبیعت و با تغذیه طبیعی تولید می‌شوند،کاملا متفاوت می¬باشد.
برخی ماهیها در شرایط آکواریومی و پرورشی در استخر‌ها یا تولید مثل نمی‌کنند و یا بندرت این کار را انجام می‌دهند که دلیل آن فقر غذایی نامشهود در خصوص تامین برخی اسیدهای آمینه کمیاب است که کرم خاکی از منابع غنی آنها محسوب می‌شود. ضمنا این اسیدهای امینه برای افزایش مقاومت نوزادان ماهی و پایداری آنها برای عبور از مراحل حساس نیز لازم و ضروری هستند. امروزه در تغذیه مرحله لاروی آبزیان، تمایل به استفاده از غذای زنده وجود دارد؛ دانش بشری هنوز قادر به تامین مصنوعی کلیه نیازهای غذایی لارو نبوده و پوشش این نیاز با غذای زنده علی‌الخصوص با استفاده از کرم خاکی قطعه قطعه شده و یا درسته (بسته به نوع و شرایط) راه حل مطلوب و مطمئنی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد