عامل تولید و فروش ورمی کمپوست و کرم خاکی (سروش امید مودت)

عامل تولید و فروش ورمی کمپوست و کرم خاکی (سروش امید مودت)

اولین صادرکننده کرم خاکی و کود ورمی کمپوست
عامل تولید و فروش ورمی کمپوست و کرم خاکی (سروش امید مودت)

عامل تولید و فروش ورمی کمپوست و کرم خاکی (سروش امید مودت)

اولین صادرکننده کرم خاکی و کود ورمی کمپوست

ساماندهی عرضه محصولات ارگانیک

یکصد و بیست و ششمین جلسه هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران با حضور اکثر اعضاء هیئت مدیره انجمن ، نمایندگان محترم سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان ملی استاندلرد، وزارت جهاد کشاورزی و ریاست سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران پیرامون موضوع ساماندهی بازار عرضه محصولات ارگانیک برگزار گردید 

ارگانیک

جناب آقای مهندس صفایی ریاست محترم سازمان میادین میوه و تره بار تهران با اعلام اینکه مصوبه شورای شهر در سال 1388 باعث شد اقداماتی در خصوص افزایش سلامت محصولات، آغاز گردد که شامل: پایش سلامت محصولات، فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مشتری، عرضه محصولات گواهی شده که فعالیت در خصوص ایجاد غرفه برای محصولات و برگزاری نمایشگاه های در این راستا اجرایی شده و همجنین نمونه برداری از کل محصولات به صورت هفتگی صورت می پذیرد.

پس از آن دبیر انجمن گزارشی از عرضه هر نوع محصول با عنوان ارگانیک در این غرفه ها ارائه نمود و الزام ارائه محصولات با تعاریف واقعی خود در غرفه ها و نمایشگاه ها را خواستار شد چرا که انواع محصولات با عناوین مختلف مانند سالم، IPM، گواهی شده ، فراسودمند، بدون آنتی بیوتیک و.... متاسفانه با عنوان ارگانیک در غرفه ها عرضه می گردد که این موضوع باید به درستی فرهنگ سازی و سازماندهی شود تا جلوی سوء استفاده های احتمالی را گرفت.

و پیشنهادات خود را در خصوص اعطای غرفه ها به شرح ذیل اعلام نمود

1)اعطای غرفه های مخصوص ارگانیک به صورت مستقیم به دارندگان گواهی ارگانیک که توان اداره غرفه را دارند.

2)اعطای غرفه به سازمان ها ، اتحادیه ها و شرکت هایی که سیستم کنترل داخلی(ICS) رعایت و گواهی گروهی بر مبنای استاندارد ارگانیک دریافت می نمایند.

تحت شرایط فوق الذکر کلیه محصولاتی که با عنوان ارگانیک و یا در حال گذار به ارگانیک عرضه می گردد تحت کنترل قرار می گیرد و ارتقاء هر روزه این سیستم باعث افزایش اعتماد مصرف کنندگان ارگانیک می شود.

و همچنین در خصوص پیگیری های انجمن در خصوص تخلفات از واژه ارگانیک نمونه هایی را ارائه نمودند.

جناب آقای دکتر رضا پناه نیز با تشکر از زحمات سازمان خواستار حفظ صحت، و درستی محصولات ارگانیک در نمایشگاه ها و غرفه های عرضه شدند و خواستار تفکیک سایر محصولات گواهی شده از محصولات ارگانیک شدند.

جناب آقای عسگری نیا نیز خواستار انتشار نتایج عمومی آزمایشات نمونه محصولات در میادین بر رروی سایت شدند.



جناب آقای نظری خواستار اافزایش همکاری سازمان میادین و انجمن ارگانیک ایران شدند.

جناب آقای امینی نماینده سازمان استاندارد با اعلام اینکه استاندارد 11000 را برای شناسایی محصولات ارگانیک در کشور به رسمیت می شناسند اعلام نمودند براساس تبصره 4 ماده 6 در قانون سازمان استاندارد هر گونه القاء شبهه در کیفیت محصولات را ممنوع می باشد.

دررپایان جناب آقای صفایی از اولویت قرار دادن واگذاری غرف ارگانیک به تولید کنندگان ارگانیک به طور مستقیم و اینکه امکان برگزاری پنج شنبه بازار و جمعه بازار محصولات ارگانیک و تصمیم سازمان برای تفکیک محصولات ارگانیک با سایر محصولات گواهی شده خبر داد و اعلام کرد هر سازمان و یا شرکتی که موفق به دریافت گواهی سیستم کنترل داخلی باشد و توسط انجمن معرفی گردد شایسته دریافت بهترین غرف میادین میوه و تره بار است.

جناب آقای سید رضا نورانی رئیس هیئت مدیره انجمن نیز با تشکر از زحمات سازمان میادین خواستار ارتقاء ساماندهی هر روزه واحد های عرضه محصولات ارگانیک شدند و اعلام نمودند انجمن ارگانیک ایران با نظارت بر غرفه محصولات ارگانیک تعاونی مصرف گیاه پزشکی در ولنجک بالگو اولیه را فراهم نموده و آماده است در این راستا نیز با سازمان میادین میوه و تره بار فعالیت نماید.

و موارد ذیل به تصویب رسید:

1)سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به عضویت انجمن ارگانیک ایران در آمده و به عنوان عضو افتخاری هیئت مدیر هر فصل در جلسات هیئت مدیره انجمن حضور یابند.

2)تفاهم نامه ای بین سازمان میادین و انجمن ارگانیک ایران در راستای ساماندهی غرفه های ارگانیک منعقد گردد.

3)ارائه محصولات و برگزاری نمایشگاه محصولات ارگانیک از سایر محصولات گواهی شده مجزا گردد.ادامه ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد